Debatten!

Satt precis och kollade på debatten som K var med i. Mest skrattade jag åt hur nervös hon och P var. Men de som var mest intressant med denna debatt var ju självklart hur mycket allt handlar om PENGAR hela tiden. Jag har en väldigt nära vän till mig som också fått bott på olika hem och familjer och har drabbats av värre saker av de efter allt flera år efter. Tror inte ens att hon skulle komma på tanken att be om 250 000 kr i ersättning. Vad ska dom pengarna göra henne? Visst hon kan köpa en helt ny garderob, men hon kan ju inte köpa ett nytt liv?


Kommentarer
Postat av: Ina

Läs gärna min blogg - håller du/ni med mig?

2011-03-03 @ 22:59:24
URL: http://www.nogg.se/jessina
Postat av: Anonym

Men du ville ju ha mer pengar? Vrf det om pengar inte kan läka sår?

2011-03-03 @ 23:48:48
Postat av: johannaikonen

Varför skriver du "P" & "K" ? inte så att man inte fattar att det handlar om kissie & peter :p

& det där med pengarna,

somliga kan ju inte tänka ett steg längre (du), man KAN köpa sig ett liv för dom pengarna, genom att lägga ner dom på proffshjälp som får en att inte glömma, men komma över det som hänt & ja, därefter få ett bättre liv? men sure, du tänker ju endast på kläder :) whatever , min åsikt :)

2011-03-04 @ 00:16:35
URL: http://jjohannaikonen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej, pengar läker inte sår men kan faktiskt täcka upp en del för de läkarkostnader, sjukskrivning, terapi och förlorad arbetstid man kan få betala själv till stor del annars. Det som läker sår kostar pengar.



Att jag blev knivad och våldtagen har kostat mig väldigt mycket rent fysiskt och det har kostat min familj mycket pengar, pengar en icke-brottsdrabbad familj kunnat använda till att t ex köpa ett hus på landet.



Hade varit ganska schysst att slippa betala allt själv när man nästan blivit mördad.

2011-03-04 @ 05:48:06
Postat av: Mini

Du ville också ha pengar right?

2011-03-04 @ 13:42:18
Postat av: Telly

Vi diskuterade detta på jobbet. Någon läste en artikel som säger att lycka är proportionell mot hur mycket pengar du tjänar - tills du träffar den $ 75.000 nivå per år. Mycket intressant !

2011-03-04 @ 17:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0